2 Eylül 2010 Perşembe

DİĞER ÖNEMLİ SANATÇILAR

Diğer Sanatçılar

Halide Nusret Zorlutuna:
  • Milli Edebiyatçılardan etkilenme gözlemlenilmiştir.
  • Genellikle hece ölçüsü kullanmıştır. Serbest şiirlerde yazmıştır.
  • Kadın psikolojisiyle ilgili eserler vermiştir.
  • Yurt sevgisi ve tarih bilinci de işlediği temalar arasındadır.
  • “Geceden Taşan Dertler”, “Yayla Türküsü”, “Yurdumun Dört Bucağı”,                   “Ellerim Bomboş” (Şiir)
  • “Küller”, “Sisli Geceler”, “Aydınlık Kapı”, “Aşk ve Zafer”, “Büyükanne” (Roman)
  • “Beyaz Selvi” (Öykü)

Kemalettin Kamu:
  • Milli mücadele zamanında yazdığı şiirlerle tanınmış ün kazanmıştır.
  • Hece ölçüsünü kullanmıştır.
  • Vatan Sevgisi, Gurbet, Doğa temalarını işlemiştir.
  • “Bingöl Çobanları”, “Gurbet”, “İrşad”, “Hicret” (Şiir)

Behçet Kemal Çağlar:
  • Atatürk, cumhuriyet ve yurt sevgisi şiirlerinin konusudur.
  • Ankaralı Aşık Ömer takma adını kullanmıştır.
  • Birey için değil topluluk için yazmıştır.
  • “Erciyes’ten Kopan Çığ”, “Burada Bir Kalp Çarpıyor”, “Benden İçeri” (Şiir)
  • “Çoban”, “Atilla”, “Deniz Abdal” (Oyun)

Ahmet Hamdi Tanpınar:
  • Şiirlerinde imaj ve müzik kaygısı vardır.
  • Romanlarında zaman ve geçmişe özlem temalarını işler.
  • Zaman ve rüya en önemli kelimeleridir.
  • Yahya Kemal ve Ahmet Haşim’den etkilenmiştir.
  • Edebiyat araştırmaları da yapmıştır.
  • “Saatleri Ayarlama Enstitüsü”, “Huzur”, “Mahur Beste”, “Sahnenin Dışındakiler” (Roman)
  • “Abdullah Efendi’nin Rüyaları”, “Yaz Yağmuru” (Öykü)
  • “Beş Şehir”, “Yaşadığım Gibi” (Deneme)
  • “19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi”, “Edebiyat Üzerine Makaleler” (Edebiyat)
  • “Bütün Şiirleri”, “Bursa’da Zaman” (Şiir)

Ahmet Muhip Dranas:
  • Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinin ustalarındandır.
  • Sembolizmden hareketle yeni bir dil oluşturmaya çalışmıştır.
  • Bireysel ve estetik bir şiir anlayışına sahiptir.
  • Fahriye Abla ve Serenat en meşhur şiirlerindendir.
  • “Şiirler”, “Kırık Saz” (Şiir)
  • “Gölgeler”, “O Böyle İstemezdi” (Tiyatro)
Cahit Sıtkı Tarancı:
  • Türk Edebiyatının ölüm şairi olarak bilinir.
  • Şiirlerinde biçim kaygısı ön plandadır.
  • Şiirlerinde ölümün üstünlüğünü benimsemiştir.
  • Hece ve kafiye konusunda çok hassastır.
  • Fransız sembolistlerin etkisindedir.
  • Türkçe’nin söyleniş güzelliğini şiirlerine yansıtmıştır.
  • “Ömrümde Sükut”, “Otuz Beş Yaş Şiiri”, “Düşten Güzel”, “Sonrası” (Şiir)
  • “Ziya’ya Mektuplar” (Mektup)

Ahmet Kutsi Tecer:
  • Beş hececilere katılmayıp sanatını tek başına sürdürdü.
  • Memleketçi ve ulusçu yolu izlemiştir.
  • Aşık Veysel’i keşfeden isimdir.
  • Şiirleri Anadolu motifleriyle süslüdür.
  • Folklor araştırmaları yapmıştır.
  • “Şiirler”
  • “Koçyiğit Köroğlu”, “Bir Pazar Günü”, “Köşebaşı”, “Satılık Ev” (Tiyatro)
  • “Köylü Temsilleri”, “Sivas Halk Şairleri Bayramı” (İnceleme)

Necip Fazıl Kısakürek:
  • Cumhuriyet döneminin güçlü şairlerindendir.
  • Heceyi ustalıkla kullanan bir isimdir.
  • Şiirlerinde İslami öğeler kullanmıştır.
  • Dili teknik açıdan çok başarılıdır.
  • Felsefi ve metafiziksel olayları eserlerinde incelemiştir.
  • “Çile”, “Kaldırımlar”, “Örümcek Ağı”, “Ben ve Ötesi”, “Sonsuzluk Kervanı” (Şiir)
  • “Bir Adam Yaratmak”, “Tohum”, “Reis Bey”, “Para” (Tiyatro)
  • “Aynadaki Yalan” (Roman)

Arif Nihat Asya:
  • Bayrak Şairi olarak bilinir.
  • Yapıtlarında vatan, millet, bayrak ve kahramanlık konularını işler.
  • Rubai türünün ustalarındandır.
  • Mevlevi kültürüyle yakından ilgilidir.
  • “Bir Bayrak Rüzgar Bekliyor”, “Dualar ve Aminler”, “Heykeltıraş”,                       “Yastığımın Rüyası”, “Kökler ve Dallar”, “Aynalarda Kalan”, “Rubayyiat-ı Arif”, “Kıbrıs Rubaileri”, “Kova Burcu”, “Avrupa’dan Rubailer”, “Divançe-i Arif”  (Şiir)
  • “Kanatlar ve Gagalar”, “Terazi Kendini Tartmaz”, “Enikli Kapı” (Düz Yazı)








Ceyhun Atuf Kansu:
  • Öksüz, kimsesiz ve bakımsız çocukların şairi olarak bilinir.
  • Şiirlerinde toplumsal sorunları dile getirir.
  • Atatürk ve yurt sevgisi şiirlerinde önemli yer tutar.
  • “Bir Çocuk Bahçesinde”, “Bağbozumu Sofrası”, “Çocuklar Gemisi”, “Yanık Hava”, “Yurdumdan”, “Bağımsızlık Gülü”, “Sakarya Meydan Savaşı”  (Şiir)
  • “Atatürk ve Kurtuluş Savaşı”, “Atatürkçü Olmak”, “Halk Önderi Atatürk”, “Devrimcinin Takvimi”, “Cumhuriyet Ağacı” (Düz Yazı)

Behçet Necatigil:
  • Hiçbir topluluğa katılmamış, ölçü ve uyağa bağlanmadan şiirler yazmıştır.
  • Yer yer hüzünlü ve kapalı bir anlatım üstlenmiştir.
  • Kendine özgü duru bir anlatımı vardır.
  • “Kapalıçarşı”, “Evler”, “Çevre”, “Divançe”, “Eski Toprak”, “Arada”, “Karalar”, “Aklar”, “Dar Çağ”, “Yaz Dönemi”, “İki Başına Yürümek” (Şiir)
  • “Yıldızlara Bakmak”, “Üç Turunçlar”, “Karakol Durağı”, “Pencere”, “Gece Aşevi” (Radyo Oyunu)
  • “Edebiyatımızda İsimler Sözlüğü” (Düz Yazı)

Bedri Rahmi Eyüboğlu:
  • Ressam, şair ve yazardır.
  • Doğa ve yaşam sevgisiyle alakalı şiirler tercih etmiştir.
  • Çoğunlukla serbest şiir  tercih etmiştir.
  • “Yaradana Mektuplar”, “Karadut”, “Tuz”, “Yaşadım” (Şiir)
  • “Canım Anadolu”, “Tezek”, “Delifişek”, “Resme Başlarken” (Düz Yazı)
Halikarnas Balıkçısı (Cevat Şakir Kabaağaçlı)
  • Özellikle Ege Denizi ve Akdeniz’deki balıkçıların hayatlarını eserlerinde incelemiştir.
  • Eserlerindeki olaylar az rastlanır cinstendir.
  • Dili oldukça sadedir.
  • Hümanist bir dünya görüşünü benimsemiştir.
  • Antikçağ hakkında incelemelerde bulunmuştur.
  • “Aganta Burina Burinata”, “Ötelerin Çocuğu”, “Uluç Reis”, “Deniz Gurbetçileri”, “Ege Kıyıları”, “Turgut Reis” (Roman)
  • “Merhaba Akdeniz”, “Egenin Dibi”, “Yaşasın Deniz”, “Gülen Ada”,                         “Ege Kıyılarından”, “Gençlik Denizlerinden” (Öykü)
  • “Anadolu Efsaneleri”, “Anadolu Tanrıları”, “Hay Koca Kurt”, “Düşün Yazıları”, “Anadolu’nun Sesi”(Deneme)
Abdülhak Şinasi Hisar:
  • Daha çok romancı olarak bilinir.
  • Eserlerinin konusu “mutlulukla geçmiş gençlik” ve “20. yy.ın başlarındaki İstanbul”dur.
  • Dil ve anlatımda kendine özgü bir yol çizmiştir.
  • “Çamlıca”, “Rumelihisarı ve Büyükada temel mekanlardır.
  • “Fehim Bey ve Biz”, “Çamlıca’daki Eniştemiz”, “Ali Nizami Bey’in Alafrangalığı ve Şeyhliği” (Roman)
  • “Boğaziçi Mehtapları”, “Boğaziçi Yalıları”, “Geçmiş Zaman Köşkleri”, “İstanbul ve Pierre Loti”, “Yahya Kemal’e Veda” (Düz Yazı)
Fazıl Hüsnü Dağlarca:
  • Şiire heceyle başlamış, serbest ölçüyle devam etmiştir.
  • Bireyselden toplumsala, ulusaldan evrensele bir çizgi benimsemiştir.
  • “Türkçem benim ses bayrağım” en ünlü sözüdür.
  • Sürekli değişimi benimsemiştir.
  • Atatürk ve Kurtuluş Savaşı konulu şiirleri ünlüdür.
  • “Havaya Çizilen Dünya”, “Üç Şehitler Destanı”, “Çanakkale Destanı”,                    “Yedi Memetler”, “19 Mayıs Destanı”, “Sivaslı Karınca”, “Anıtkabir”,                     “İstiklal Savaşı-Samsundan Ankara’ya”, “İstiklal Savaşı-İnönüler”, “Mevlana Olmak”, “Türk Olmak”, “Vietnam Savaşımız”, “Hiroşima”, “Malazgirt Ulaması”,                   “Horoz”, “Çocuk ve Allah” (Şiir)
  • “Yapıtlarımla Konuşmalar 1-2” (Söyleşi)

Peyami Safa:
  • Psiko-Sosyal öğeleri ağır basan eserler vermiştir.
  • Olaya değil tahlile önem vermiştir.
  • Doğu-Batı sentezi oluşturmaya çalışmıştır.
  • Tekniğini ustaca kullanmıştır.
  • Bazı romanlarında “Server Bedii” imzasını kullanmıştır.
  • “Sözde Kızlar”, “Şimşek”, “Canan”, “Bir Akşamdı”, “Yalnızız”, “9. Hariciye Koğuşu”, “Bir Tereddütün Romanı”, “Fatih-Harbiye”, “Biz İnsanlar”,                                    “Matmazel Noralya’nın Koltuğu”, “Cingöz Recai” (Roman)
  • “Hikayeler” (Öykü)
  • “Gün Doğuyor” (Oyun)
  • “Osmanlıca- Türkçe-Uydurmaca” (Deneme)

Memduh Şevket Esendal:
  • Hayattan aldığı konuları çok sade bir dille eserlerine yansıtmıştır.
  • Modern hikayeciliğimizi başlatan isimlerindendir.
  • Çehov tarzı durum hikayeciliğini benimsemiştir.
  • Edebiyatsız Edebiyat başlıca hedefidir.
  • Eserlerindeki kişiler sürekli karşılaşacağımız kişilerdir.
  • “Ayaşlı ve Kiracıları”, “Miras”, “Vassaf Bey” (Roman)
  • “Temiz Sevgiler”, “Ev Ona Yakıştı”, “Otlakçı”, “Mendil Altında”, “Hava Parası”, “Çilingir”, “Veysel Çavuş” (Öykü)
Sait Faik Abasıyanık:
  • Çağdaş Türk hikayeciliğinin en önemli ismidir.
  • Öykülerinde Çehov tarzı hakimdir.
  • Herkesin anlayabileceği türden eserler vermiştir.
  • Hikayelerinin ana teması insan ve yaşama sevgisidir.
  • Öykülerinde genellikle Balıkçıları ve deniz sevgisini işlemiştir.
  • İstanbul’un Bütün semtlerini mekan olarak kullanmıştır.
  • “Son Kuşlar”, “Semaver”, “Sarnıç”, “Kumpanya”, “Şahmerdan”, “Lüzümsuz Adam”, “Havuzbaşı”, “Alemdağ’da Var Bir Yılan”, “Az Şekerli”, “Tüneldeki Çocuk”, “Birtakım İnsanlar”, “Havada Bulut”, “Mahalle Kahvesi” (Hikaye)
  • “Medar-ı Maişet Motoru”, “Kayıp Aranıyor” (Roman)
  • “Şimdi Sevişme Vakti” (Şiir)
Tarık Buğra:
  • Öykü ve roman yazarıdır.
  • Eserlerinde kişilerin iç dünyalarına inmeyi ilke edinmiştir.
  • Türk toplumunun belli dönemlerini yansıtan eserler vermiştir.
  • Siyasete eserlerinde çok yer vermesi edebi kişiliğine zarar vermiştir.
  • “Küçük Ağa”, “Küçük Ağa Ankara’da”, “Osmancık”, “Firavun İmanı”,                                        “Siyah Kehribar”, “İbiş’in Rüyası”, “Yağmur Beklerken”, “Gençliğim Eyvah”, “Dönemeçte”, “Dünyanın En Pis Sokağı” (Roman)
  • “Yarın Diye Bir Şey Yoktur”, “Oğlumuz”, “Günaydın”, “Hikayeler” (Öykü)
  • “Ayakta Durmak İstiyorum”, “Üç Oyun”, “Güneş ve Aslan”, “Patron” (Oyun)

Aziz Nesin:
  • Mizahi hikayenin akla gelen ilk isimlerindendir.
  • Birçok eleştirmen tarafından çağımızın “Nasrettin Hoca”sı olarak kabul edilir.
  • Toplumu ayrıntılarıyla anlatmıştır.
  • Toplumsal gerçekçilerle temas halindedir.
  • Son dönemlerdeki en tartışmalı isimlerindendir.
  • “Sondan Başa”, “Hoşçakalın”, “Sevgiye On Ölüme Beş Kala” (Şiir)
  • “Nazik Alet”, “Bay Düdük”, “Vatan Sağolsun”, “Gıdıgıdı”, “Yaşasın Memleket”,          “Ah Biz Eşekler”, “Geriye Kalan”, “Hangi Parti Kazanacak”, “Nah Alırsın”,               “Yedek Parça”, “Fil Hamdi”, “Koltuk”, “Damda Deli Var” (Öykü)
  • “Zübük”, “Erkek Sebahat”, “Şimdiki Çocuklar Harika”, “Kadın Olan Erkek”,        “Gol Kralı Sait Hopsait” (Roman)
  • “Toros Canavarı”, “Biraz Gelir Misiniz?”, “Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz”,               “Yaşasın Kavuniçi Sen Kara Değilsin”, “Hadi Öldürsene Canikom”,                 “Düdükçülerle Fırçacıların Savaşı” (Oyun)
  • “Nutuk Makinesi”, “Az Gittik Uz Gittik”, “Korkudan Korkmak”,                                     “Dünya Kazan Ben Kepçe” (Fıkra)

Haldun Taner:
  • Epik tiyatronun en önemli temsilcisidir.
  • Toplumsal değişim sürecindeki kişileri ele almıştır.
  • İroniyi eserlerinde çok sık kullanmıştır.
  • Genellikle kent yaşamını işlemiştir.
  • “Keşanlı Ali Destanı”, “Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım”, “Dışarıdakiler”, “Eşeğin Gölgesi”, “Sersem Kocanın Kurnaz Karısı”, “Astronot Niyazi”,                       “Günün Adamı”, “Zilli Zarife”, “Vatan Kurtaran Şaban” (Oyun)
  • “Şişhane’ye Yağmur Yağıyordu”, “On İkiye Bir Var”, “Tuş”, “Yaşasın Demokrasi”, “Konçinalar”, “Sancho’nun Sabah Yürüyüşü”, “Kızıl Saçlı Amazon” (Öykü)








Turan Oflazoğlu:
  • Son dönem tiyatro yazarlarındandır.
  • Tarihsel ve toplumsal olayları işleyen eserler yazmıştır.
  • Birçok yabancı yazardan çeviri yapmıştır.
  • “Keziban”, “Allah’ın Dediği Olur”, “Deli İbrahim”, “IV. Murat”,                             “Sokrates Savunuyor”, “Genç Osman”, “Elif Ana”, “Kösem Sultan”, “Bizans Düştü”, “III. Selim”, “Sinan”, “Gardiyan”, “Fatih” (Oyun)
  • “Duino Ağıtları”, “Rilke’den Seçme Şiirler”, “Shakspeare”, “Molierre” (Çeviri)
  • “Sevgi Hakanı”, “Fetih”, “Fatih” (Şiir)
  • “Topkapı”, “Mütarekeden Büyük Taarruza” (Senaryo)

Recep Bilginer:
  • Tarihi ve toplumsal oyunlarıyla tanınmıştır.
  • Toplumsal aksaklıklar, köylü sorunları eserlerinde dile getirilmiştir.
  • Aynı zamanda gazetecilikte yapmıştır.
  • “Gazeteciden Dost”, “İsyancılar”, “Ben Devletim”, “Utanç Dünyası”, “Sarı Naciye”, “Parkta Bir Sonbahar Günüydü”, “Oyun Bitti”, “Karım ve Kızım”, “Sevgi ve Barış”, “İsyancılar, Mevlana” (Oyun)
  • “Politikada Bir Sarı Çizmeli” (Roman)
  • “Bir Zamanlar” (Şiir)
  • “Hapisliğim” (Anı)

Refik Erduran:
  • Cumhuriyet dönemi tiyatro yazarlarındandır.
  • Yapıtlarında toplumla ilgili bozuklukları anlatmıştır.
  • “Kahraman”, “Korkunçlar”, “Bir Kilo Namus”, “Cengiz Han’ın Bisikleti”,         “Karayar” Köprüsü”, “Canavar Cafer”, “İki Kısa Oyun”, “Bunu Yapan İki Kişi”, “Ramiz ile Jülide”, “Yelpaze” (Oyun)
  • “Yağmur Duası” (Roman)
  • “Gülerek” (Anı)

Turgut Özakman:
  • Günümüzün önemli tiyatro ve oyun yazarlarındandır.
  • Özellikle yakın tarihimizle ilgili eserler vermiştir.
  • Sade ve gösterişsiz bir dile sahiptir.
  • “Pembe Evin Kaderi”, “Güneşte On Kişi”, “Ocak”, “Paramparça”, “Ah Şu Gençler”, “Resimli Osmanlı Tarihi”, “Bir Şehnaz Oyun”, “Töre”, “Bulvar”, “Komşularımız”, “Sarıpınar”, “Fehim Paşa Konağı” (Oyun)
  • “Korkma İnsancık Korkma”, “Şu Çılgın Türkler”, “Diriliş”, “Romantika”, “Çanakkale 1915” (Roman)
  • “Yatık Emine”, “Kurtuluş”, “Cumhuriyet” (Senaryo)
  • “Radyo Notları”, “Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği” (İnceleme)




Mehmet Kaplan:
  • Özellikle edebiyat araştırmalarıyla tanınmıştır.
  • Yeni Türk Edebiyatı profesörüdür.
  • Deneme ve eleştirileriyle tanınmıştır.
  • “Nesillerin Ruhu”, “Büyük Türkiye Rüyası”, “Kültür ve Dil”,                            “Edebiyatımızın İçinden” (Deneme)
  • “Şiir Tahlilleri 1-2”, “Hikaye Tahlilleri”, “Tevfik Fikret”,                                                         “Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar 1-2”, “Oğuz Kağan Destanı”, “Namık Kemal”, “Cumhuriyet Devri Türk Şiiri” (Araştırma-İnceleme-Eleştiri)

Cemil Meriç:
  • Son dönem Türk edebiyatının deneme yazarlarındandır.
  • Şiirsel yönü ağır basan güçlü bir anlatım tekniği vardır.
  • Batı medeniyeti üzerine incelemeler yapmıştır.
  • “Mağaradakiler”, “Bu Ülke”, “Umrandan Uygarlığa”, “Hint ve Batı”, “Kırk Ambar”, “Kültür’den İrfana”, “Işık Doğudan Yükselir” (Deneme)
  • “Jurnal” (Anı)

Nurullah Ataç:
  • Deneme türünün ustası sayılmaktadır.
  • Türkçe’nin özleşmesini ve arınmasını savunmuştur.
  • Eleştiri ve çeviri yazılarıyla da bilinmektedir.
  • Fransız kültüründen etkilenmiştir.
  • “Günlerin Getirdiği”, “Karalama Defteri”, “Günce 1-2”, “Sazdan Söze”, “Ararken”, “Diyelim”, “Söz Arasında”, “Prospero ile Caliban”, “Okuruna Mektuplar” (Eleştiri-İnceleme-Günce)
  • “Kırmızı ve Siyah”, “Vandetta”, “Masallar” (Çeviri)

Oktay Akbal:
  • Günümüz, roman, öykü ve fıkra yazarıdır.
  • Eserlerinde ince, duygulu, aydın, orta sınıf insanın yaşadıkları anlatılmıştır.
  • “Önce Ekmekler Bozuldu”, “Yalnızlık Bana Yasak”, “Karşı Kıyılar” (Öykü)
  • “Garipler Sokağı”, “Suçumuz İnsan Olmak”, “Akşam Kuşları” (Roman)
  • “Dost Kitaplar”, “Yazmak Yaşamak”, “Atatürk Bir Gün Gelecek” (Deneme)

Oğuz Atay:
  • Son dönem roman, hikaye ve oyun yazarıdır.
  • Toplum ve aydın çatışması eserlerinde önemli yer tutar.
  • Özellikle psikolojik tahlilleri çok başarılıdır.
  • Post-Modern tarzda eser veren ilk yazarımızdır.
  • Birçok roman ödülü kazanmıştır.
  • “Tutunamayanlar”, “Tehlikeli Oyunlar”, “Bir Bilim Adamının Romanı” (Roman)
  • “Korkuyu Beklerken” (Öykü)
  • “Oyunlarla Yaşayanlar” (Oyun)



Orhan Pamuk:
  • Günümüz edebiyatının bilinen en önemli ismidir.
  • Şiir, öykü, anı, roman ve deneme türlerinde eserler vermiştir.
  • 2006 yılı Nobel Edebiyat ödülü almıştır.
  • Toplumsal çözümlemelere ve tarihi irdelemelere girmiştir.
  • Çeşitli siyasi konuşmalarıyla büyük tartışma yaratmıştır.
  • “Cevdet Bey ve Oğulları”, “Sessiz Ev”, “Beyaz Kale”, “Kara Kitap”, “Yeni Hayat”, “Benim Adım Kırmızı”, “Öteki Renkler”, “Kar”, “Masumiyet Müzesi” (Roman)
  • “Gizli Yüz” (Senaryo)
  • “İstanbul”, “Babamın Bavulu” (Anı)

Ümit Yaşar Oğuzcan:
  • Son dönem şairlerimizdendir.
  • Aşk, ölüm, çaresizlik ve yalnızlık konularını işlemiştir.
  • Aşk şairi olarak bilinir.
  • “İki Kişiye Bir Dünya”, “Dillere Destan”, “Aşkımızın Son Çarşambası”,                    “Acılar Denizi”, “Hüzün Şarkıları”, “Seninle Ölmek İstiyorum”,                                “Üstüme Varma İstanbul”, “Biraz Kül Biraz Duman” (Şiir)

Yusuf Atılgan:
  • Edebiyata şiirle başlamış, daha sonra öykü ve roman yazmıştır.
  • Son dönemin başka bir önemli ismidir.
  • Psikolojik tahlilleriyle tanınmıştır.
  • “Anayurt Oteli”, “Aylak Adam” (Roman)
  • “Bodur Minareden Öte” (Öykü)

Salah Birsel:
  • İnce bir alaya dayanan yergi şiirleri ile tanınmıştır.
  • Kendine ait bağımsız bir şiir anlayışına sahiptir.
  • Asıl ünün denemeleriyle sağlamıştır.
  • Yalın bir dili ve halk şiirine yaklaşan anlatımı vardır.
  • “Dünya İşleri”, “Hacivat’ın Karısı”, “Ases”, “Kikirikhane”, “Haydar Haydar”, “Köçekçeler”, “Bütün Şiirleri” (Şiir)
  • “Dört Köşeli Üçgen” (Roman)
  • “Boğaziçi Şıngır Mıngır”, “Kendimle Konuşmalar”, “Seyirci Sahneye Çıkıyor”, “Aynalar Günlüğü”, “Bay Sessizlik”, “Amerikalı Tolstoy”

Abbas Sayar:
  • Köy edebiyatımızda önemli bir yeri vardır.
  • Romanlarında kendi hayatlarını yansıtmıştır.
  • Yapıtlarında genellikle Orta Anadolu’yu yansıtır.
  • “Bolluğa Takılan Ses” (Şiir)
      “Yılkı Atı”, “Çelo”, “Can Şenliği”, “Dik Bayır”, “Tarlabaşı Salkım Saçak” (Roman)
  • “Yorganımı Sıkı Sar” (Öykü)



Samim Kocagöz:
  • Toplumcu geçekçi akımdan etkilenmiştir.
  • Gözlemlere dayanarak köy ve kasaba sorunlarını dile getirmiştir.
  • Genellikle Ege yöresinin insanlarını eserlerine yansıtmıştır.
  • Belgesel roman tarzında eserler vermiştir.
  • “İkinci Dünya”, “Bir Şehrin İki Kapısı”, “Yılan Hikayesi”, “Bir Karış Toprak”, “Kalpaklılar”, “Doludizgin” (Roman)
  • “Telli Kavak”, “Sığınak”, “Sam Amca”, “Cihan Şoförü”, “Ahmet’in Kuzuları”,  “Yolun Üstündeki Kaya”

Şevket Süreyya Aydemir:
  • Çeşitli dönemlerde çeşitli ideolojileri yansıtmıştır.
  • Biyografik tarzda eserler vermiştir.
  • Kahramanların ayrıntılı hayat hikayelerini anlatmıştır.
  • “Tek Adam”, “İkinci Adam”, “Menderes’in Dramı”,                                          “Makedonya’dan Orta Asya’ya Enver Paşa” (Biyografik Roman)
  • “Suyu Arayan Adam” (Otobiyografik Roman)
  • “İhtilalin Mantığı”, “İnkılap ve Kadro” (İnceleme)

Hüseyin Nihal Atsız:
  • Çıkardığı Türkçü dergilerle adını duyurmuştur.
  • Romanlarıyla tanınmıştır.
  • Coşkun bir anlatımla eserlerini yazmıştır.
  • “Ruh Adam”, “Deli Kurt”, “Bozkurtların Ölümü”, “Bozkurtların Dirilişi” (Roman)
  • “Yolların Sonu” (Şiir)
  • “Atsız Mecmua”, “Orhun”, “Orkun”, “Ötüken” (Dergi)

Muzaffer İzgü:
  • Güldürürken düşündürmeyi amaçlayan mizahi bir tarzı vardır.
  • Özel tiyatrolarda ve radyolarda yayınlanan oyunlarıyla tanınmıştır.
  • Toplumsal çarpıklıklara ve sınıfsal çatışmaları kara mizah yöntemiyle yansıtır.
  • “Deliye Her Gün Bayram”, “Bando Takımı”, “Donumdaki Para”,                                  “Devlet Babanın Tonton Çocuğu”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder